vad gör du filippa? lever!



Dag 06
– Mina syskon

Vi är fyra små barn som heter Eriksson i efternamn i vårat hus. Jag har fått (o)turen att vara äldst, vilket betyder att jag är tuffast, snyggast, bäst, modigast, störst och den som bestämmer. Typ.
Jag är fruktansvärt ledsen över att mina syskon har fått lida av att jag är sjuk, de har inte haft två föräldrar hemma, de har fått se mig i mitt absolut sämsta skick och de har oroat sig över mig. Jag önskar att jag hade kunnat få dem att inte se min sjukdom, att de slapp lida av det. De var så små, det var inte rätt.

Fanny är 14 och 1½ år yngre än mig. Vi är så gott som bästa vänner. Vi bråkar nästan varje dag om vems kläder/smink/smycken som är vems och att man inte får ha den andras kläder i sin egen garderob eller låna kläder utav varandra utan att fråga. Fanny är hopplös på det där, hennes rum skulle kunna tas för en soptipp och hon hatar mer än någon annan att plugga. Hon älskar att vara på kåken, sitta vid Apberget och att fixa hår.
Fanny och jag har likadana tänder, nästan, och så... vi är rätt lika ändå.

Josef är en jobbig p12a som älskar att vara enda killen. Pappa kallar honom för Joffe eller Joffe the King. Vi tjejer brukar styla honom innan han ska på disco, köpa kläder till honom i present och platta hans hår. Josef brukar sitta och löka framför datorn/tv:n eller så lökar han ännu mer på studsmattan. Jag och Josef bråkar aldrig, isåfall är det om vem som ska ha tv:n eller hur vi ska lura Filippa att sätta sig bak i bilen. Vi är också ganska så lika, skämtar om bajs och brottas rätt ofta.
Jag och Josef har samma tandläkare så vi brukar följas åt till tandläkaren, det är också en sak vi har gemensamt.

Filippa är ynka 10 år gammal och alltså 6 år yngre än mig. Hon kallas för Lippan eller Tjilevipp i våran familj. Vi är i rätt olika stadier i livet, vi kan som inte relatera till varandra, jag tycker att hon är en jobbig skitunge och hon tycker att jag tror för mycket, men vi har våra stunder också. Filippa är minst lika intresserad av kläder som jag är, så det brukar vara trevlig att följas på stan eller lägga ihop outfits tillsammans, annars bråkar vi/jag brottas bara. Filippa älskar att pyssla och är jättesnäll, hennes bästa vän ringde en gång för flera år sen men Filippa missade vem det var som ringde så hon frågade pappa "Kan jag vara med Klarina?" "Vem är Klarina?" "Vet inte, men kan jag vara med henne?" det är en kul sak. Och så älskar hon djur, smycken och Foki.
Vi har en del saker gemensamt i alla fall;
Vi tycker om att äta sommarvåfflor, vi gillar att åka skridskor, vi älskar våra föräldrar, vi gillar att fota, vi är allihopa lika knasiga, vi tycker om att se filmer från när vi var små, vi älskar att sitta vid datorn, vi tycker om att åka slalom, vi gillar att umgås med familjen Andersson och vi gillar katter!
CISSI skrev:

SV Va varför skulle man inte få dricka så mkt glögg åt gången? Är det farligt? Vaaa ....


CISSIs blogg: http://ceciliaeklund.blogg.se/
DATUM: 2010-12-06 KLOCKAN: 13:54:38
CISSI skrev:

Du kommenterade mitt inlägg om fotoboken för ett par dagar sedan, nu lottar jag ut en fotobok på bloggen!



http://ceciliaeklund.blogg.se/2010/december/vinn-en-fotobok.html


CISSIs blogg: http://ceciliaeklund.blogg.se/
DATUM: 2010-12-06 KLOCKAN: 16:33:37
Marika skrev:

+ att alla gillar mig?


Marikas blogg: http://marikalarssons.blogg.se/
DATUM: 2010-12-06 KLOCKAN: 17:07:20

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.