håller på med en årsresume i tolv delar, frågan är... vill ni börja läsa innan eller efter nyårs?

Gårdagens: Dag 27 – Min favoritplats

Jag har ett par favoritplatser, tänkte presentera ett par av dem för er:
I/utanför den blå stugan i Boviken. Alltså hemma hos farmor och farfar. Det är verkligen helt underbart där, storstugan är liten och nästan utan väggar, enda ställena man kan stänga in sig är på toan och i deras sovrum. En lillstuga finns ju såklart också, med 2 enkelsängar och en "dubbelsäng" som egentligen är jätteliten, men man ryms ett par stycken i den! Sen har vi då tvättstugan som luktar så gott, så gott! Glashuset innehåller ett våffeljärn som gör de godaste våfflorna du någonsin har smakat, det var även i glashuset som jag, mina syskon och mina två äldre kusiner tränade på att stå ut i värme inför Italien, kring 40 grader blev det när man satte igång elementen, stängde dörrarna och lät den heta solen ligga på ett tag. I glashuset förvaras även det viktigaste: spadarna, hinkarna, håvarna och vattenkannorna!
Havet "hör till" deras gård, men det är alltid svinkallt och långgrunt redan innan de grävde en kanal för storbåtarna. På den andra sidan låg det förr en skog som vi plockade litervis med blåbär i, men numera står det ett hus och en massa stubbar där. På gården finns oräkneliga antal blombänkar som alla har blivit döpta och varje sommar växer sig stora som berg.
Jag älskar att vara i Boviken, där finns de finaste pusslena (100bitars) och mest yta att springa på, det är som så lugnt och skönt där.

I stallet, där det vissa gånger är lugnt, tyst och rofyllt, andra gånger är det full rulle och man får pussla in hästarna i stallgången för att rymma dem. Skulle lätt kunna vara där fem gånger så mycket som jag är där nu, om jag bara hade tiden..

I min säng, helst med ett par kuddar, duntäcke och datorn. Detta är väl ungefär stället jag slösar mest tid på att vara, tror att det klår både Hamnbussen och D327 (hemklassrummet).

På golvet, helst med lite pyssel/ett pussel/ligga och prata/plugga/framför kakelugnen. Spela roll om det är hårt, det är som.. mysigt på något sätt! Bara det är rent och fräscht så, vilket mitt golv inte är nu, måste dammsuga...
Bilden ovan är för övrigt från när jag satt och pysslade ihop fotoalbumen som jag gav till Marika och Oscar i julklapp.

+hos Marika, i Oscars säng, i våran soffa där nere, med söta små barn, under en filt, med filt och kudde i bilen, med shoppingpåsar i händerna, framför Fannys spegel när jag fixar håret, i mamma och pappas säng, iklädd fina kläder eller dunjackan på benen när man fryser. Ungefär så.

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.