åhnej moa, du tog nattmedicinen för måndag, tänk om det blev fel, nu måste du vara vaken hela dagen för att se så att du inte får några biverkningar!

Gårdagens: Dag 22 – Det här upprör mig

Folk som tror för mycket eller pratar om sig själv hela tiden, aldrig en fråga om hur den andre mår, bara jag, jag, jag. Ännu värre är väl folk som "mår så sjuuuuuukt dåligt" men aldrig gör något åt det, de sätter sig själv i offerposition istället för att försöka göra det bästa av situationen. De sätter sig själv i ett lidande. (Berätta för mig om jag gör det, snälla!)

Krig, tragedier och hemskheter som människor själva har orsakat, eller typ cancer och sånt. Om någon berättar en hemsk "historia" får jag alltid hurrven och vill göra något för att hjälpa personen/-erna i fråga.

När en bra låt försvinner från Spotify, t.ex. den akustiska versionen på Love is on fire, huuuuur bra liksom? Eller när det tar år och dar innan en hyffsat ny låt kommer till Spotify, hur länge väntade jag inte på Body Bounce och Yeah 3x?

När man missar bussen som man måste hinna med, eller när busschauffören är lite sådär lagom puckad och kör iväg fastän man springer jämsides med den, alternativt när man inte får åka med för att pengarna inte räckte och man har glömt busskortet.

Man förlorar i Robot Unicorn Attack eller någon "trevlig" klasskamrat skriver till en i Facebook-chatten bara för att retas. VOC1a låter inte trevliga när vi sitter och spelar, snarare som om vi hatade varandra...

När jag inte får som jag vill eller när ingen lyssnar/de lyssnar men inte gör som jag vill. Eller när jag räknas som "för liten" för att ha någon åsikt, folk inte litar på mig för att jag är sjuk och har ljugit kring mat, träning och mående. 

... och ungefär en miljard saker till, som när trosorna skär in i rumpan, tröjan man har suktat efter inte finns kvar/är slut i rätt storlek, någon annan stökar ner på mitt rum, Fanny lånar mina kläder utan att fråga, jag måste kliva ur sängen olagligt tidigt, lakanen vrider sig fel när man ska sova, allt man gör går fel en dag eller man måste gå på toa och det är upptaget osvosvosv.
sjuuuuukt arg bild på mig. jag ser rikigt irriterad ut. om man hade sett mig.
fannsan skrev:

"folk som sätter sig själv i offerposition"



Haha känner mig smått träffad, är ni redan less på mitt snack. Lovar att jag ska bättra mig inför nästa år!



kram


fannsans blogg: http://gofannugo.blogg.se/
DATUM: 2010-12-23 KLOCKAN: 14:14:33

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.