skulle kunna fortsätta i all evighet om att berätta om roliga saker från när jag var liten och visa bilder som är tagna med våran coola digitalkamera, men det är nog bara jag som roas.

Ett tag sen: Dag 19 – Min barndom

Finns inte mycket att säga, jag räknar mig själv fortfarande som ett litet barn. Skoja!
Jag föddes den 3 oktober 1994 på Skellefteå BB, från den stunden älskade jag att äta. Skojar inte, jag var ett ätande barn. Gick upp i vikt i rasande fart men lyckades hålla mig fit med hjälp av dagliga springturer efter katten Mozarts svans. Okej, nu ska jag bli lite seriös, fattar inte vad som har hänt med mig.
Jag kommer inte ihåg ett dugg förrän jag var typ... 2, 2½ nått sånt.
Fanny föddes när jag var 1½ ungefär, vet inte om vi räknas som, vad det nu heter, syskon som är födda inom ett visst antal månader kallas för något speciellt, något med tvillingar typ...
Vi pussades och jag tvingade henne att leka mina lekar, Josef föddes 4 år efter mig... 2 november kanske? Jag och Fanny drog med han på utflykter över gatan så fort vi kunde, 1½ år senare föddes lilla Filippa, kommer fortfarande ihåg när mamma och pappa berättade att vi skulle få ett syskon och att vi inte fick berätta det. Gissa vad det första jag gjorde var? Sprang till våran granne och berättade det, söndagen senare berättade jag det för en random tant i kyrkan. Hon föddes och jag ville att hon skulle heta Lucia alternativt Saga, om jag inte fick slänga henne i soptunnan som var min ohemliga plan, ville inte ha en till syster.

Jag var ganska så lillvuxen när jag var liten, tog hand om mina småsyskon och hjälpte mamma så mycket jag hann. Jag gick aldrig på dagis eller hos någon dagmamma eftersom mamma blev gravid titt som tätt.
Jag hade mina tre, fyra vänner men sa att jag var utanför och grät på förskolan för att jag var minst. Redan när jag var så liten så hade jag många komplex och ville gå ner i vikt, vet att jag tänkte att jag skulle lura en tjej att det var finare med stora lår och smala vader så att hon skulle gå upp i vikt samtidigt som jag gick ner. Tragiskt, men sant. Jag jämförde, och gör fortfarande, mig mycket med Fanny, hon har alltid varit smal, söt och gullig medans jag var den "duktiga".

Jag hade en bra barndom, det hade jag, med föräldrar som verkligen brydde sig och hittade på roliga saker med oss, tyvärr hade jag väl redan då anlagen för att få anorexi eller annan psykisk ohälsa.
hm.. söta bilder. älskar mina vildvuxna ögonbryn och mitt härliga "babyhull".
aww skrev:

Du var & förblir söt! <3


awws blogg: http://amandawahlgren.blogg.se/
DATUM: 2010-12-21 KLOCKAN: 18:24:00
[kampen tillbaka] skrev:

men awwh så gullig =)<3


[kampen tillbaka]s blogg: http://mergimebytyqi.webblogg.se/
DATUM: 2010-12-21 KLOCKAN: 19:05:59
filippa :P skrev:

på första bilden räker jag upp tummen (y)

på andra bilden ser jag sur ut:( och på tredje bilden äter jag pepparkakan med GAFFEL...........


DATUM: 2010-12-27 KLOCKAN: 10:53:41

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.