dag nolltre, säger man så? dag tre säger man väl? men varför skriver man dag 03 då? fattar inte?

Dag 03 – Mina föräldrar

Såhär såg min kära mamma och pappa ut en dag när de skulle ut och röja. Eller var det bal de skulle på?

Mamma har grått hår, tyvärr har jag ärvt hennes hår, så jag väntar bara på att mina grå hårstrån ska börja komma fram. Hon är ynka 156 centimeter lång och har jättetunna ögonbryn och älskar att ha mörkrött läppstift. Hon tycker om sallad, godis, att träna och mig. Hon jobbar på SSC och gör... något viktigt, något med trä.
Jag kan stolt berätta att min mamma var bland de 70 första i Sverige som bloggade!
Mamma är alldeles för nyfiken och älskar att veta precis vem som är tillsammans med vem, vem vi är med och vad vi ska göra. Och så ser hon aldrig film. Hon har inte ens sett Grease!

Pappa har jättelockigt hår och brukar ropa MOAAAAAAA!!!! jättehögt när jag ska komma ner och äta, lillebrors kompisar är rädda för pappa. Det är busigt. Pappa tycker om att äta chips, se film, sitta vid datorn och att laga mat. Och att skratta. Tror jag, han gör iallafall alltid knasiga saker. När vi for till Piteå/Luleå/Haparanda i somras hade han en kom-radio som han satt och pratade med, han brukar baka pepparkakor och spela julmusik i juli och skämtar om allt och alla.
Pappa är precis som mig, han vill ha medaljen innan han har gått i mål, om ni fattar?

Jag älskar mina föräldrar, jag är stolt över att säga att de är gifta och har varit tillsammans sen mamma var 16 och pappa 18. Och även om jag inte säger det varje dag, eller visar det, så älskar jag er både två, massor, det är lättare att skriva det.
Och fastän jag skriker, gråter och har vägrat att prata med er på flera månader. Fastän jag inte skrapar ihop på tallriken och säger nej, bara för att testa gränserna. Fastän jag säger att jag inte vill ha er i närheten och att jag skäms. Fastän jag är långt ifrån en perfekt dotter så uppskattar jag vad ni gör. Jag kan fortfarande gråta för att jag har orsakat er så mycket smärta, och fortfarande gör, enda anledningen till att jag inte vill ha er mer i min resa mot det friska är för att jag inte vill såra er mer än jag redan gjort.
Jag är stolt över mina föräldrar.
Marika skrev:

sv; hehehe ville ju känna att någon mer än jag var ful ;););)));)



fint skrivet! jag tycker också dina föräldrar är toppen!


Marikas blogg: http://marikalarssons.blogg.se/
DATUM: 2010-12-03 KLOCKAN: 15:10:52
Caroline skrev:

Fint! Jag lovar att dina föräldrar mer än gärna vill följa med på din livresa, oavsett gupp på vägen och slingriga stigar!


DATUM: 2010-12-03 KLOCKAN: 17:17:04
Berith Brännström skrev:

Det var vackert det du skrev om dina föräldrar. De vill ge dej och dina syskon allt som är bra för er för de älskar sina barn så mycket.

Fortsätt uppmuntra dem. Alla vinner på det.

Kram

Mormor


DATUM: 2010-12-04 KLOCKAN: 09:06:50
stina skrev:

fint skrivet moa!! jag tror många med dig vill säga/skriva just så om sina föräldrar.. tråkigt att vi har svårare med positiva ord om våra nära än negativa. Men tack och lov tror jag de vet att vi älskar dem en massa ändå!! =)


DATUM: 2010-12-04 KLOCKAN: 10:32:28
Malin skrev:

TACK Moa, du har skrivit jättefint och jag blir både glad, berörd och rörd! Du är världens finsaste dotter och jag är stolt över dig med. Vilken resa vi gjort tillsammans! Jag vill i allra högsta grad vara med i din fortsatta resa mot ett friskt liv, jag tror du fortfarande kan behöva en hand att hålla i om du har tuffa dagar.

Älskar dig!


DATUM: 2010-12-05 KLOCKAN: 09:11:52

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.