när man väl sätter igång är det svårt att sluta, jag hittar ju massor med saker som får mig att må bättre! (denna rubrik handlar om inlägget)

Dag 23 – Det här får mig att må bättre

Oväntade gåvor och presenter, t.ex. en fin kommentar på bloggen, en fin bild, en teckning av ett sött litet barn, en kram eller den där tröjan som jag suktat efter så länge. Behöver inte vara något märkvärdigt!

En kram när jag är ledsen/upprörd/arg/sur/irriterad/ångestfylld. Finns inget bättre, även om jag säger att ingen ska röra min feta kropp så älskar jag att få kramar, bli kliad eller stryken på ryggen. En annan sak som funkar när jag har mycket ångest är att läsa för mig!

En eftermiddag i stallet, att få mysa med hästarna, eller ännu bättre: att få rida!


En onsdagseftermiddag mellan 15 och 17 d.v.s en träff med finaste gruppen LIV, finare, starkare, roligare, trevligare, mer motiverande flickor får man leta länge efter! Puss på er alla, saknar er!

När jag känner mig speciell och omtyckt. Som när mina klasskamrater önskar mig lycka till i Umeå och frågar hur det gick när jag kommer tillbaka. Eller när Marika och Oscar skriver smileysar med "näsa" i sms till mig, eftersom jag då kan se dem. Då känns det som om de tycker om mig!

En komplimang som går rakt igenom mitt "skal". Att någon inspireras av mig. Att jag lyckas omvända en dålig situation till något bra/lärorikt. Att jag skriver bra. Att jag är kreativ eller påhittig. Att jag har fina ben. Att jag klär mig fint.

Att få gå hem till Marika och möta upp Oscar och sen ha en toppenkväll. Eller egentligen behöver den inte vara toppen, bara jag får tillbringa den med de finaste vännerna man kan ha!'


Att få sova ut, somna i lagom tid och vakna kring 12 tiden nästa dag utan att behöva kämpa sig ur sängen. Bara ligga, sova lugnt och känna sig utvilad när man kliver upp.

När jag får leka med små, söta barn, t.ex. Linus och Elvis, Hugo eller något annat trevligt barn som bara älskar att busa! Och att kramas förstås. Mitt hjärta smälter varje gång Hugo säger "Ooa" eller när Linus skrattar. Och såklart när Elvis säger att han älskar mig ↓. Underbart!


En dag som är lagom fylld med härliga aktiviteter, som jag kan njuta av istället för att stressa. Att få gå i skolan och lära mig något intressant, att få träffa Marika och Oscar, att få hänga med någon klasskompis, att få fara till Stina eller att dra ihop ett helt gäng med kompisar hemma hos någon.

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.