jag har så enormt stora hål i mina leggings att det inte är klokt, måste ta fram symaskinen snarast!!

Roligast idag var LÄTT "Oscar, dietist". Skrattar fortfarande. (För er som inte fattar är "Oscar, dietist" min bästa vän Oscar).
Hörde med mina behandlare idag hur ofta man faktiskt "kan" äta lite onyttigare saker såsom glass, kakor osv. Glass 1-2 gånger i veckan, kakor ytterligare 1-2 gånger i veckan. Stämmer det verkligen? På ett sätt skriker det i mitt huvudet det är för ofta, hur stor kommer du inte vara om du äter kaloribomber 4 gånger i veckan???. På ett annat sätt känns det som... Oscar äter choklad varje dag. Varför kan inte jag äta glass med noisettesås varje dag? Eller okej.. varannan kanske? Det är ju gott som satan! Och varför inte bara göra tvärtom? Varför inte äta det sex dagar i veckan, bara för att det ska bli okej, så att man sen kan äta det lite nu och då, när man känner för det.
Hm.. men det vankas juletider och just nu satsar jag på att våga äta den där "fisken" som egentligen består av smördeg och svampstuvning på julafton. Förra året bestämde jag mig för att "nästa år, då ska jag ta av den där fisken istället för vanliga köttbullar". Och så goda pepparkakor!
aww skrev:

låter toppen :D jag ska bli ambulansförare, höhö.


awws blogg: http://amandawahlgren.blogg.se/
DATUM: 2010-12-06 KLOCKAN: 22:05:21
Jossi skrev:

Jag äter "gott" varje dag, tror inte det hänt så mkt med mej, visst har har jag gått upp i vikt men det har också tagit stopp. Gick upp till den vikten där kroppen vill ha mej lr hur man ska säga, en frisk vikt!



SV: Kanske att det kommer va jobbigt, men det är nog andra saker än maten isf, maten är inte ett problem längre för mej, bryr mej inte nått om det. Och så har det vart sen september ungefär, så det är underbart!!!


Jossis blogg: http://josefineaspeteg.webblogg.se/
DATUM: 2010-12-06 KLOCKAN: 23:28:45
Anonym skrev:

du kan absolut äta glass varje dag om du känner för det, du kan äta UTÖVER ditt matshema utan att gå upp i vikt!


DATUM: 2010-12-06 KLOCKAN: 23:43:26
Jossi skrev:

SV: Grymt bra! Ingen ska behöva ha ångest över mat, det som är så gott och så självklart egentligen :) Det är skönt att ha kommit såhär långt, åh!


Jossis blogg: http://josefineaspeteg.webblogg.se/
DATUM: 2010-12-07 KLOCKAN: 11:14:34
F skrev:

sv; Åh, det är himla svårt det där. Har haft [har] det lite klurigt med att begränsa skolan. Men egentligen; det är inget fel att få G! G betyder ju att man har klarat kursen och det är BRA! Hehe att plugga kanske inte är nåt som man vill ägna hela sitt liv åt heller...? Inte så superskoj ;]



Ohja, PÅ två skjortor! Har byggt ett litet torn!




Fs blogg: http://frenchtoast.blogg.se/
DATUM: 2010-12-07 KLOCKAN: 12:27:09
anna skrev:

korkat sagt av din behandlare tycker jag. du kan äta glass 7 gånger i veckan, som om anorexin behöver ännu fler regler? inte korkade regler, ät moa, det är du fan värd!


annas blogg: http://odaskamp.blogg.se/
DATUM: 2010-12-07 KLOCKAN: 18:46:57

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.