från klockan tio till halv tolv går tiden alltid jättefort, min plan är ju att sova tio varje kväll. lyckas jag? nej, aldrig i livet!

Moa Eriksson. En tjej på sexton höstar som söker en pojke som tycker om långa skogspromenader och att se Twilight. Du ska tycka att jag är ashet och ha min blogg som förstasida på datorn. Är detta du? Hör av dig på xxx-xxxxxxx. SKOJA!

Men vem är jag? Vem är Moa? Jag är 16 år och bor i lilla Skellefteå. Eller okej, 1,5 mil utanför i ännu mindre Skelleftehamn med mina föräldrar som tre syskon som jag ska presentera närmare senare i denna utmaning.
Jag går Omvårdnadsprogrammet på Balderskolan på dagarna, på kvällarna festar jag tills jag stupar. Skoja! (vilken skojare jag är!). Jag umgås med Marika och Oscar, dansar, är i stallet, spelar lite piano, retar mina syskon, bloggar, lökar framför datorn och... pluggar som en galning. Typ. Vad gör jag mer? Åker fram och tillbaka till Umeå där jag går i behandling för min ätstörning som jag har haft i... snart 3 år. Galet länge!
I Umeå går jag invidual terapi och gruppbehandling som är så jeeeevla bra, jag är mycket friskare nu än för ett år sen, även om det är ett bra tag kvar. Funderar ofta på vem jag skulle vara utan ätstörningen, men egentligen, enda skillnaden skulle vara att jag slipper ångestattacker och kan vara mer glad och uppskatta mig själv.

Jag tycker om att vara glad. Att skratta och att säga knasiga saker utan att tänka mig för, som jag så ofta gör. Egentligen tycker jag om att läsa, men jag.. hinner som inte. Shopping är min stora passion, otur bara att jag lever på fattiga 1050 spänn i månaden som inte alls räcker långt inom klädväg. Okej, på ingen annan väg heller för den delen, men det är en annan historia.

Hur kan jag mer beskriva mig själv? Jag älskar nyrakade och nyinsmörjda ben, att leka med små barn och att läsa min egen blogg. Samt att leka i snön med varma kläder, att åka slalom, se på Greys och Desperate. Och Cougar Town såklart.

Vad är jag mer? En galen brud med långt, brunt hår som ni säkert redan vet allt om, från att ha läst bloggen!
Caroline skrev:

Du är även:

- otroligt klok och har mycket smarta funderingar och tankar som andra i samma årskull inte kommer ha på flera flera år till

- omtänksam och stöttar andra i jobbiga situationer

- känner dig själv och dina känslor på ett sådant fint sätt jag önskar jag kände mig själv

- en kämpe och otroligt stark!


DATUM: 2010-12-01 KLOCKAN: 16:59:55
Malin skrev:

Och du är...

- helt ljuvlig med ditt tjocka långa hår, bilden är ett bra exempel

- smart och ofta väldigt klok

- en bra kompis och en fin dotter

- som sagt mer omtänksam än de flesta andra

Puss&kram


DATUM: 2010-12-01 KLOCKAN: 22:26:49
stina skrev:

den här bilden på dig är helt fantastisk!! tänk om du kunde se dig själv med de ögon andra ser på dig! vad förvånad du skulle bli då, för vi ser bara BRA och FINA saker!!


DATUM: 2010-12-04 KLOCKAN: 10:36:28
LYDIA skrev:

sv: Men tack själv du, finis! Du har så jäkla fint hår ska du veta!! Shit, kolla bilden, vilket svall :D


LYDIAs blogg: http://lydiajosefine.blogg.se/
DATUM: 2010-12-06 KLOCKAN: 23:58:05

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.