det är toppen att ha en mapp sparad på datorn som man när som helst kan byta namn på till "lycka"

Gårdagens: Dag 29 – Mina ambitioner

Som 16åring tycker jag egentligen inte att man ska ha för höga ambitioner, inte för många drömmar och mål. Man ska leva för stunden, inte tänka längre än nästa vecka och bryta varenda regel man kan. Ungefär som Jessicas tal i Eclipse:
"When we were five, they asked us what we wanted to be when we grew up. Our answers were thing like astronaut, president, or in my case… princess.

When we were ten, they asked again and we answered - rockstar, cowboy, or in my case, gold medalist. But now that we've grown up, they want a serious answer. Well, how 'bout this: who the hell knows?!

This isn't the time to make hard and fast decisions, its time to make mistakes. Take the wrong train and get stuck somewhere chill. Fall in love - a lot. Major in philosophy 'cause there's no way to make a career out of that. Change your mind. Then change it again, because nothing is permanent.

So make as many mistakes as you can. That way, someday, when they ask again what we want to be… we won't have to guess. We'll know
."

Jag vill kunna leva för stunden, men mitt liv funkar inte riktigt så. Utan planer, mål och framtidsplaner får jag panik och tappar livslusten totalt. Det är av en anledning jag älskar att fylla i mina lilla kalender med obetydliga saker.
Mina mål kan sammanfattas såhär:
- Jag vill hjälpa andra ätstörningsdrabbade, helst öppna ett behandlingshem för oss under 18 i Norrland, och en massa dagvårdsenheter så att man slipper resa 15 mil två gånger i veckan som jag har gjort.
- Bli frisk och helt fri från allt som räknas som sjukt.
- Lära mig att kontrollera känslor, tankar och sånt.
- Leva ett liv värt att leva, d.v.s inte slösa bort viktiga dagar på absolut ingenting.
- Gå ut gymnasiet som färdig undersköterska, inte med MVG i alla ämnen, men tillräckligt för att inte bli vårdbiträde.
- Skaffa familj.
- Må bra.
agnes skrev:

åg vilken fin bild på dig och marika!


agness blogg: http://baraagness.blogg.se/
DATUM: 2010-12-30 KLOCKAN: 17:18:57
Agnes skrev:

vilka jävligt bra mål du har.

kämpa på tjejen, 2011 ska bli så bra!

aldrig mer det sjuka, nu är det bara det friska som ska finnas.


Agness blogg: http://thelittlesoup.blogg.se/
DATUM: 2011-01-02 KLOCKAN: 16:30:37

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.