varför är det så kul att klösa upp sårskorpor?

Två saker lärde jag mig igårkväll;
1. Innan man hoppar på moppen och börjar köra till en annan by(? samhälle?) ska man ha någon att få komma in hos. Vi körde mot Stackis för att hitta någon att vara med, jag, Marika och Oscar hade så tråkigt! Emelie städade så där fick vi inte komma in, Matte skulle sova och Adam, Gustav och Emil bastade. Det slutade med att vi stod utanför Emelie och pratade i typ en timme, svinkallt!
2. Det är inte varmt att åka moppe. Aldrig. Och det är okej att ha vantar, halsduk och stängd jacka en kall augustikväll. Kom ihåg det nu!
Och föresten, en tredje grej; Det går inte att sova med tjocksockar!

Annars då? Jorå, jag trodde att jag skulle förlora min trilla-med-moppen-oskuld igår. När jag och Marika var i stan med moppen blev det lite tokigt och det var läskigt som tusan att hålla på och byta filer, köra på enkelriktade vägar och en massa trafikljus. På Kallholmen gjorde jag en tabbe och satte ner foten=varken moppen eller Marika tyckte det var kul. Och så när vi körde hem från Stackis, det var kolsvart (jag visste inte ens att det kunde bli kolsvart en sommarnatt i Norrland?) och dimmigt. Och kallt.

Idag ska jag och den lilla familj jag har kvar (mamma, pappa, Fanny och Josef) fara och "bada" vars vi nu skulle, och så ska jag ringa morfar och fråga om jag får följa han på V75 på lördag, ingen vill följa mig... Och ikväll blir det att vara hos Emelie, tror vi skulle försöka dra ihop ett gäng och ses där. Blir nog trevligt!

marika, jag och lisa i bovikenbadet i...fredags?

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.