världshistoriens, eller iallafall enbartmoas historias, sämsta inlägg!!!!

Ett tag var det tänkt att jag skulle få komma till något behandlingshem, men det finns inget i Norrland för oss under 18 och det är ju lång väntetid och så, istället hamnade jag på avdelningen och blev en långliggare. Men bara för att jag själv aldrig har varit på något behandlinghem betyder ju inte det att jag inte kan berätta om det! Jag har ringt och mailat runt lite, så jag tänkte ta dem en åt gången!
Eftersom jag för inte så länge sen pratade med Göran Carlsson på M.H.E kliniken så tänkte jag berätta lite om M.H.E. Och föresten, är det någon som har varit på M.H.E eller något annat behandlingshem och vill berätta lite?
källa
Hur jobbar ni på M.H.E kliniken? Behandlingen består i första hand av psykoterapi där de använder många olika metoder för att i slutändan få kontroll över sina problem. Läs mer här...

Vad kan ni erbjuda för vård? Öppenvård för de som bor nära Mora, i Dalarna. Det finns en slutenvårdsavdelning där man kan bli inlagd i intervaller, 5 dagar i veckan i 6 månader. Det gäller för hela landet.

Har ni någon åldersgräns? Över 14 år, men visst finns det undantagsfall.

Hur många patienter har ni/år? Ungefär 80 stycken.

Varför ska man söka sig till just er? På M.H.E jobbar de inte bara med att man ska äta och så, utan även med tankarna som kommer, med känslor och självförtroendet. De har även som "princip" att man får jobba med det man behöver, har man mycket tankar kring mat och vad det innehåller får man jobba med det och så.

Verkar M.H.E lockande? Checka in deras hemsida och läs vidare!
Emelie skrev:

Hej, jag har varit på mhe och jag vill bara säg aatt det är det bästa som finns! Kan bara rekommendera! :D

Göran är super förresten! :)


DATUM: 2010-08-24 KLOCKAN: 19:58:49
Kajsa-Stina skrev:

Jag har varit på behandling på MHE Kliniken. Och det är verkligen något som jag kan rekomendera! :)

Dom är verkligen helt underbara människor, och dom stöttar och hjälper en till 100% !

Kram <3


Kajsa-Stinas blogg: http://www.bilddagboken.se
DATUM: 2011-01-14 KLOCKAN: 23:33:46

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.