kan du berätta en hemlis om dig själv, som du inte vill att alla ska veta? okej... hm... jag gillar köttbullar!

Åh, jag måste få berätta! Första skollunchen idag alltså. Det är så konsitigt, vad var det för mat... mexikanakryddad färsröra och ris tror jag? Både ris och köttfärs äter jag hemma, men just skollunchen, den är lite extra hemsk. Det är ett till steg att ta, men bara jag äter det kommer det jobbiga gå över, det vet jag. Och jag ska äta den, men det är så länge sen jag åt riktig skolmat, en riktig portion. Ungefär som när jag åt lagad mat för första gången på länge, ångesten då alltså! Nu är det väl inte värsta ångesten på länge, men det är som... Jag vet inte hur jag ska förklara, det här inlägget blir jätteluddigt, diffust. Jag och en vän som också var sjuk satt många timmar och smsade med varandra där vi skrev ner allt "äckligt" och "onyttigt" som det var i just skolmaten, vi hittade på att mattanterna hällde ner fett på flaska i soppan istället för vatten och blandade i socker i alla möjliga maträtter. Jag vet mycket, mycket väl att inget av det där är sant, men det ligger ändå och gnager i bakhuvudet. Jobbigt, men hallå, om jag inte utsätter mig för det kommer det aldrig att bli bättre ju!
Det har då blivit rätt bra, idag satt jag och pappa med en vaktmästare som jobbar på Balder i personalmatsalen, där det är tänkt att jag alltid ska äta. Det känns bra, den är liten och det är inte alls många som sitter där och äter, det blir väl jobbigt när de sätter sig vid vårat bord, men det får vara okej. Det måste vara okej.
Har du utmanat riktigt rejält på senaste tiden?

söta flickor, alltid söta!
janina skrev:

man ska utmana sig hela tiden så blir det lättare!


janinas blogg: http://janinaw.blogg.se/
DATUM: 2010-08-25 KLOCKAN: 17:29:22
Helena skrev:

Du är BRA!! Härligt att läsa:)

Det är så sant, man måste ju utmana för att komma framåt.



Ja du, räknas två stoora scones till mellis, att våga beställa pizza och äta allt som bjuds??


Helenas blogg: http://annahelana.blogg.se/
DATUM: 2010-08-25 KLOCKAN: 19:41:57
ida skrev:

hej vännen. du e grym =)

jo jag utmanar typ varje dag. ibland mer och ibland mindre. men en stor utmananing var att jag vågade ställa upp i radion i dag för intervju och öppna mig för omgivningen =)

jag vill hjälpa andra och det börja verkligen köra igång.... =)

kämppa på. ps. jag gillar med majs =)

kram ida rebecka



ardess till intervjun: http://arenan.yle.fi/audio/1226283


idas blogg: http://vagalevafri.wordpress.com
DATUM: 2010-08-25 KLOCKAN: 21:08:45
Anonym skrev:

Tack :) Ska vi följa varandra via bloglovin? ;) Har tävling senare dem som vill ha clip on set ;) kolla igen senare om du vill vara med ;*


Anonyms blogg: http://modellinglove.se
DATUM: 2010-08-25 KLOCKAN: 21:13:30
isa skrev:

vad söt du är tjejen! och BRAAAA jobbat med lunchen :) massa kramar


isas blogg: http://isabylund.blogg.se/
DATUM: 2010-08-26 KLOCKAN: 12:14:33

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.