up-side-down

Gud vad humöret kan svänga ibland. Hade en rätt trevlig morgon med sims i bilen mot Umeå, fick välbehövlig massage av sjukgymnasten och sen en halvtimme i solen innan nästa samtal. Ett riktigt bra samtal ska tilläggas, vi pratade en hel del om hur man ska hjälpa andra och i vilket skede jag skulle ha behövt behandling. Och absolut bäst av allt, jag är utskriven! Efter nio månader som inskriven på bups slutenvårds avdelningen är jag äntligen av med vårdintyget!(lpt:et). I för sig spelar det ingen roll för mig, jag har ju varit hemma ungefär en månad i sträck, men det är så jävla skönt att få det bekräftat att jag klarar mig med öppenvård nu! Egentligen är det tragiskt, fick höra av min behandlare att 9 månader är det längsta hon varit med om, och hon har ändå jobbat säkert 10 år...
Men glöm det nu, föresten är det planerat att jag ska få säga hejdå på avdelningspersonalen, de flesta av dem kommer jag sakna, faktist. Nattpersonalen som alltid har suttit med mig när jag inte kunnat sova, sjuksköterskan som började samma dag som jag blev inlagd, alla de som strykit mig på ryggen när det varit för jobbigt att stå emot tårarna och de som har suttit i timmar och argumenterat om psykiska sjukdomar, vården och vädret.
Hoppsan, en liten extra vända tog vi där, jag pratade om hur det vänder ja. Det sket sig totalt till middagen, min utmnaningsmåltid. Men det kan vi faktist (alltså hur stavar man faktist egentligen, har aldrig lärt mig det?) och glömma, tänkte sitta nu vilan ut och skriva på ett inlägg som publiceras ikväll, och så tänkte jag ta och ringa Marika, kanske. Ha en bra kväll!
mina två favoritbilder från igår, haha.
MalinSofieLarsson skrev:

Faktiskt



Jag är glad för din skull:)


MalinSofieLarssons blogg: http://mycketsuburbia.blogg.se/
DATUM: 2010-04-12 KLOCKAN: 23:37:48
oscar skrev:

wihoo!



haha, söta bilder och jag brukar stava faktiskt.. men jag vet inte... :)


oscars blogg: http://oscarpettersson.blogg.se/
DATUM: 2010-04-13 KLOCKAN: 07:01:23
LYDIA skrev:

Yeeey, ny blogg Moa! Nu kan man följa dig i bloggvärlden också! :D Otroligt het bild på dig också ;]

Kramen!


LYDIAs blogg: http://lydiajosefine.blogg.se/
DATUM: 2010-04-14 KLOCKAN: 22:17:44

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.