jag vill så gärna att ni ska förstå...

Jag får damp varenda gång jag hör "kolla så smal hon är, hon har säkert anorexi" eller "hon kan ju inte ha anorexi, hon är ju inte smal!". Jag vill bara ruska om dem och skrika, det sitter inte i kroppen, det sitter i huvudet!. Som sagt, bara för att man går upp de förlorade kilona försvinner inte anledningen till varför man gick ner i vikt. Jag vet att jag inte alls är lika sjuk som jag var för ett år sen, då svälte jag så fort jag fick möjlighet, räknade varenda kalori och kunde sitta i evigheter och läsa kaloritabeller. Det gör jag inte nu. Istället ägnar jag den tiden till att vara med vänner, vilket jag mår så mycket bättre av! Men samtidigt, tankarna kvarstår, jag skulle nog vilja påstå alla, men de är inte lika starka, jag har byggt upp ett litet försvar som orkar stå emot, oftast. Jag har skaffat den motivation som behövs för att inte svälta när det finns möjlighet, den styrka som behövs för att inte ägna varje vaken minut åt att träna. Men jag har en lång väg kvar, även om jag är uppe i vad de kallar normalvikt (om de finns en sådan!) så har jag inte ens påbörjat den långa behandlingen, än är jag bara i det första stadiet, här och nu, stabilisera vikten och motivationen.
Jag önskar jag kunde skriva ut varenda liten tanke som rusar genom hjärnan, för att få er att förstå, eller i alla fall förstå att det inte alltid är bra. Nu är jag i för sig inne i en riktig må bra period, men bra för mig är nog inte bra för dig, tror jag? Jag säger absolut inte att det inte är värt att gå upp i vikt, börja äta allt och lite smått påbörja en behandling, verkligen inte! För det är värt så mycket, så mycket! Jag kan ändå ha ett fungerande liv, vilket jag inte hade för ett år sen, då jag var inlåst på en avdelning, utan någon kontakt med omvärlden.
helt galen känner jag mig ofta...

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.