framtidsdrömmar

En ny liten kategori, Moas Motivationstips, hiss eller diss?
Det har gett mig otroligt mycket att tänka på framtiden, både genom att distrahera mig lite och för att orka kämpa. Självklart ger det massor av att ha korta mål, typ för veckan eller kanske bara för dagen?
Just nu drömmer jag om att få börja gymnasiet, shoppa i Stockholm i sommar, börja fas 2 behandling i höst, plugga till sjuksköterska, skaffa familj, skriva en bok, starta något sorts av behandlingshem mot ätstörningar i Norrland för ungdomar, eftersom det är totalt obefintligt. Föreläsa är jag också sugen på, och framförallt, lära folk vad det innebär att vara sjuk! Och att man inte är frisk bara för att man är normalviktig, fick ett bra exempel för ett tag sen; något gjorde ju till att man ville gå ner i vikt, bara för att man går upp igen betyder det ju inte att problemet är försvunnet!
Aja, jag gjorde en tavla som numera hänger på mitt rum, egentligen gör det inte mig så stor skillnad, men jag tror det visar andra, både att man har en bra bit kvar men också att jag vill bli frisk!
Jag tycker verkligen att ni ska börja drömma! Rita, skriv och färglägg era framtidsdrömmar, allt ni vill göra när ni är friska! Får jag ingenting för allt slitgöra, då är det inte värt det. Och jag vet att jag får något för det, jag kommer ju att må bättre!
oscar skrev:

haha, du typ inte tar åt dig:( du borde det, för jag menar det verkligen!


oscars blogg: http://oscarpettersson.blogg.se/
DATUM: 2010-04-19 KLOCKAN: 16:31:27
moa skrev:

du är så himla bra moa, och du har så rätt!


moas blogg: http://moaornberg.blogg.se/
DATUM: 2010-04-19 KLOCKAN: 17:15:52

                             FRÅGA INNAN DU LÅNAR EN BILD, JAG VILL VETA VARS MINA BILDER TAR VÄGEN.
                             SKIPPA DE ELAKA OCH PUCKADE KOMMENTARERNA, JAG ÄR INTE INTRESSERAD.
                             JAG HAR EN ALLTID PÅGÅENDE FRÅGESTUND, TITTA ÅT HÖGER OCH KLICKA DIG VIDARE.
                             ÄR DIN KOMMENTAR SNÄPPET FÖR PERSONLIG? MAILA MIG:
[email protected]


VAD HETER DU?
Kom ihåg mig?

DIN MAILADRESS (enbart moa ser den)


VAD HETER DIN BLOGG?


VARSÅGOD OCH SKRIV:

Enbartmoa. 168 cm lång. Född -94. Oktoberbarn. Hamnbo. Vård-och omsorgs elev. Äldst av fyra syskon. Fotbollsspelare. Gillar att stallhänga. Klädintresserad. Social. Läs mer här.